با وجود وب‌سایت‌های بسیار در فضای اینترنت، برای یافتن دامینی که قبلا گرفته نشده است باید خلاقیت به خرج بدهید. مطالب مفیدی در این زمینه منتشر شده است و ما در اینجا به پنج نکته کلیدی در انتخاب نام دامین اشاره می‌کنیم
پنج قاعده در انتخاب نام دامین
۱. ضرورت‌ها: کوتاه، جذاب و به یادآور بودن! باید نامی را که انتخاب می‌کنید ساده بوده و هجی و تلفظ کردن آن راحت باشد.
۲. قوانین ناگفته: از نام‌های بسیار کوتاه برای هم‌چشمی با نام‌های دیگر دامین‌ها اجتناب کرده و مطمئن شوید به نام تجاری فرد دیگری تخدی نمی‌کنید.
۳. COM: دامین .com (دات کام) محبوب‌ترین دامین محسوب می‌شود در نتیجه یافتن نام آزاد در این دامین نیز مشکل است. اگر نتوانستید نام مورد نظر خود را در این دامین بیابید به سراغ دامین‌های دیگر خصوصا .ir (دات آی‌آر) بروید که مختص کشور ایران است.
۴. قابل کشف یا نام تجاری: استراتژی شما چیست؟ اگر فقط به ترافیک آمده از موتورهای جستجو متکی هستید باید از کلمات و عبارات واقعی استفاده کنید که مردم به دنبال آن جستجو می‌کنند. اگر بازاریابی شما متمرکز بر تبلبغات آنلاین و بنر و غیره است باید دامین نام تجاری شما باشد تا مردم به خاطر داشته باشند.
۵. خلاق باشید: بیشتر دامین‌های تک کلمه‌ای اکنون گرفته شده اند پس لازم است خلاق بوده و کلمه‌ای مناسب برای دامین و کسب و کار خود را بیابید. برای اینکار می‌توانید از ترکیب دو کلمه کامل (YouTube)، یک عبارت (Six Apart)، شکستن بخشی از دو کلمه (Microsoft)، پیچاندن یک کلمه (Flickr)، اافزودن پیشوند و پسوند به یک کلمه (Shopify)، یا یک نام کاملا منحصر به فرد (Odeo) استفاده کنید.